Gyerekkel az élet

A szülés és ami utána jön...

Friss topikok

  • Juttino: Szia! Mi újság nálatok? Voltatok gasztrón? Mi járunk természetgyógyászhoz, ami nem egyszerű, de mi... (2011.12.10. 22:59) Gripe water - a csodaszer?
  • Nz: @ivett1976: nálunk sajnos a párom nem pártolja ezt :S (2011.11.01. 18:53) Alvásproblémák
  • Nz: @Noematska: köszönjük a kedves sorokat. Az orvos azt mondta, hogy ez természetes a babáknál, és mi... (2011.07.21. 11:40) @*** elegem van

Linkblog

Gyerek csak azért sír, mert te ideges vagy

2011.05.29. 13:00 - Nz

Címkék: sír hasfájás kitzinger miért sír a baba

Na, hát ez a másik kinyilatkoztatás, amitől egy idő után eldobtam az agyam.

Egész nap azon küzdök, hogy amennyire lehetséges, enyhítsem a hasfájását a picinek, hogy minél több tiszta pillanata legyen. Minden technikát alkalmazok, már masszíroztam, ringattam, mellre tettem, átpelusoztam, felhúztam a lábát, köröztem a lábával, sétáltunk stb., stb., folyamatosan mosolygok rá, becézgetem, simogatom, színes dolgokat mutogatok neki, éneklek, szavalok, mesélek, és dalolok, dalolok, dalolok, minden nap két új dalt tanulok. 

Erre jön egy okos, és elmondja, hogy azért sír a pici, mert érzi, hogy én ideges vagyok....... (nem tudok elég három pontot rakni) Na, erre a beszólásra leszek én nagyon ideges, eldurran az agyam. Finoman próbálom elmagyarázni, hogy maximum amiatt vagyok ideges, mert a babám egész napja így néz ki. Tehát ez nem az oka az ő görcsölésének és sírásának, az én idegességem éppen ennek maximum az okozata. Ennek ellenére próbálok relaxációs technikákat alkalmazni, és még pozitívabban megnyilvánulni a picur felé.

Aztán szerencsére számos tanulmányt olvasok, ami igazolja azt, amiről én is papolok: az idegesség okozat, nem ok, és semmi köze a kettőnek egymáshoz.

"Amikor valaki azt állítja, hogy a baba nonstop sírásának az oka az anya túlfeszített idegállapotában (...) gyökerezik, belerúg egy földön fekvőbe." => by Sheila Kitzinger=> Egy 1960-as tanulmány szerint "A szorongó, depresszív, anyai szerepüket lelkileg feldolgozni képtelen nők gyermekei átlagosan ugyanannyit sírtak, mint az egészséges nem kedélybeteg anyákéi. (...) A vizsgálat konklúziója az lett, hogy <<nincs kapcsolat a csecsemőkori kólika, valamint a klinikailag és/vagy standardizált pszichológiai tesztek által igazolható anyai hangulat- és/vagy személyiségzavarok között. A sírással eltöltött órák számát nem befolyásolja az anya szorongása, tapasztalatlansága, ill. az általa teremtett kedvezőtlen érzelmi légkör>>."

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekkelazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr172934572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása